Uppdatering om ditt och datt som händer och har hänt i kampanjerna.
Mitt Romney är lite mjukare i tonen när det kommer till illegala invandrare och säger nu att han inte kommer ifrån visumen för de som fått det genom president Obamas beslut tidigare i år.
Den tyngsta republikanska super-PAC:en, American Crossroads, visar just nu på den tyngden genom sitt största reklamköp hittills. Tv-reklam för 11 miljoner dollar, radioreklam för en miljon och fyra miljoner in i senatsvalen i North Dakota, Virginia och Montana.
Obama-kampanjen har fått donationer från tio miljoner personer.
Romney-kampanjen säger att de knackat på 2 miljoner fler dörrar än vid denna tidpunkt för fyra år sedan, att totalt haft direktkontakt med 26 miljoner väljare (dörrknackning eller telefon) och att de har identitiferat 2,2 miljoner swing voters som de kommer bearbeta med specialutformade budskap, fram till valet i november.
Glöm inte Twitter-effekten, skriver Stu Rothenberg. Vinnaren och förloraren (i medias ögon) kan vara avgjord redan innan kandidaterna lämnar scenen.
President Obama pausade i debatträningen med pizza. Obama-kampanjen har sedan 2007 varit skickliga på den här typen av smånyheter. Då rapporterades det hela tiden om vilka gym Obama besökte, vilket i längden visade vilken ung och hälsosam kandidat han var (i jämförelse med den äldre, sjukligare McCain).
Chris Christie verkar inte riktigt ha fattat att man ska sänka förväntningarna på den egna kandidaten inför en debatt. Helst så låga att bara kandidaten inte trillar av scenen så uppfattas och rapporteras det som en succé. I söndagsprogammen sa han istället att hela kampanjen kommer ändras fundamentalt av debatten natten till torsdag (svensk tid).
Mitt Romney är lite mjukare i tonen när det kommer till illegala invandrare och säger nu att han inte kommer ifrån visumen för de som fått det genom president Obamas beslut tidigare i år.
Den tyngsta republikanska super-PAC:en, American Crossroads, visar just nu på den tyngden genom sitt största reklamköp hittills. Tv-reklam för 11 miljoner dollar, radioreklam för en miljon och fyra miljoner in i senatsvalen i North Dakota, Virginia och Montana.
Obama-kampanjen har fått donationer från tio miljoner personer.
Romney-kampanjen säger att de knackat på 2 miljoner fler dörrar än vid denna tidpunkt för fyra år sedan, att totalt haft direktkontakt med 26 miljoner väljare (dörrknackning eller telefon) och att de har identitiferat 2,2 miljoner swing voters som de kommer bearbeta med specialutformade budskap, fram till valet i november.
Glöm inte Twitter-effekten, skriver Stu Rothenberg. Vinnaren och förloraren (i medias ögon) kan vara avgjord redan innan kandidaterna lämnar scenen.
President Obama pausade i debatträningen med pizza. Obama-kampanjen har sedan 2007 varit skickliga på den här typen av smånyheter. Då rapporterades det hela tiden om vilka gym Obama besökte, vilket i längden visade vilken ung och hälsosam kandidat han var (i jämförelse med den äldre, sjukligare McCain).
Chris Christie verkar inte riktigt ha fattat att man ska sänka förväntningarna på den egna kandidaten inför en debatt. Helst så låga att bara kandidaten inte trillar av scenen så uppfattas och rapporteras det som en succé. I söndagsprogammen sa han istället att hela kampanjen kommer ändras fundamentalt av debatten natten till torsdag (svensk tid).
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar