2007-06-23

Romneys tredje ben

Mitt Romney lanserar nu sitt tredje ben av hans politiska budskap i en TV-reklam han kör i de tidiga delstaterna Iowa och New Hampshire. Familjen, nationell säkerhet och nu ekonomin. Romney har sedan februari regelbundet kört TV-reklam, för fyra miljoner dollar, i dessa två delstater och han innehar nu faktiskt ledningen i båda (trender för Iowa och NH).

Bloggen TheFix pekar på att Romney syns med loggan för Club for Growth i reklamen. Det säger kanske inte så mycket för en del, men till de som känner till den och vet vad den står för skickar Romney ett tydligt budskap. Club for Growth står för en liten stat och låga skatter.

I reklamen menar Romney att han har förändrat varenda institution han jobbat med, vilket faktiskt också är sant. Han har en mycket stark bakgrund som någon som verkligen förändrar och utvecklar verksamheter, som VD, som ansvarig för OS i Salt Lake City och som guvernör.

2 kommentarer:

Niklas Frykman sa...

Han har vinnarhåret, icke att förglömma.

Mathias Sundin sa...

Icke att förglömma =)