Ja, inte speciellt mycket. Mark Penn, rådgivare till Bill och Hillary Clinton sedan 1995 och chefstrateg till Hillary Clinton under denna presidentkampanj, skriver i NY Times om hans syn på primärvalet. Huvudsakliga problemet var inte budskapet, utan bristen på pengar menar han:
"While everyone loves to talk about the message, campaigns are equally about money and organization. Having raised more than $100 million in 2007, the Clinton campaign found itself without adequate money at the beginning of 2008, and without organizations in a lot of states as a result."
Det fanns även några andra saker som inte var perfekta:
"Are there a lot of other things the campaign could have done differently? Of course. We should have taken on Mr. Obama more directly and much earlier, and we needed a different kind of operation to win caucuses and to retain the support of superdelegates. From more aggressively courting young people earlier to mobilizing the full power of women, there are things that could have been done differently."
Men budskapet, som var Penns ansvar, var det inget som helst fel på.
Time listar ett antal andra artiklar om vad som gick snett för Hillary Clinton:
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Att inte bygga upp organisationer i stater som höll partiomröstningar, caucuses, var nog Clinton-kampanjens största misstag. Det var så jämnt att hon hade kunnat vinna om hon bara gjort lite bättre ifrån sig i dessa stater.
Ja och att de torskade elva raka efter superdupertisdagen. När de väl vaknade i början av mars var det kört.
Skicka en kommentar